לשתות הרבה גם בחורף! כך תעשו זאת

תוכן עניינים

אמנם בקיץ אנו מרגישים את הצמא בצורה מוגברת יותר בעקבות מזג האוויר ואיבוד הנוזלים המהיר, אך כדאי לדעת שגם בחורף הגוף זקוק למים, ולא פחות מאשר בקיץ. שתיה של מים מונעת התייבשות ושומרת על תפקוד תקין של הגוף, בפרט במצבים בהם אנו נוטלים תרופות או סובלים מחולי. המים שומרים עם תפקוד מוחי תקין, סילוק פסולת מהגוף, ויסות חום הגוף וכמובן מניעת עייפות, כאבי ראש ושמירה על ערנות וזיכרון. בחורף אנו נוטים לחוש שהקור, ההסתגרות בבית והמחסור בפעילות מאומצת לא מעודדים אותנו לשתות, אך למעשה תחושת הצמא שמתעוררת בנו מתריעה לגוף שהוא חייב נוזלים באופן מידי, ולכן לא מומלץ לחכות לצמא על מנת לשתות מים.

מדוע חשוב לשתות מים גם בחורף, ומהו הסיכון במחסור במים?

גם בחורף הגוף שלנו מאבד נוזלים כחלק ממגוון תהליכים טבעיים המתרחשים בו מדי רגע. כשהחימום בבית או במשרד מופעל – האוויר מתייבש וגורם להזעה מבלי שנשים לב לכך, ובפרט במהלך שנת הלילה כשאנו מכוסים בשמיכה עבה. כמו כן, שתייה של משקאות חמים המכילים קפאין או שתיה של אלכוהול גורמים לגוף לאבד נוזלים ולכן דורשים שתייה מוגברת. הסיכון במחסור במים הוא רב. בתחילה אנו עלולים לחוש חולשה, עייפות או סחרחורת, אך במקרים חריגים אנו עלולים למצוא את עצמנו עם נזקים לטווח ארוך ואפילו, חלילה, להגיע לבית חולים במצב בלתי הפיך.

כמה מים צריך לשתות?

כמות המים שאנו זקוקים לה עשויה להשתנות מאדם לאדם בהתאם לגילו, גובהו ומשקל גופו, אך ישנו ממוצע רצוי שכדאי לעמוד בו. עבור גברים מומלץ לשתות 3 ליטר מים ליום ונשים זקוקות לכמות של 2.2 ליטר מים לשתיה ליום. מי שמתאמן יצטרך לדבוק בשתיית מים מרובה בגלל שבמהלך הפעילות הגופנית הגוף מאבד נוזלים.

טיפים – איך תשתו יותר מים גם בחורף?

  • הקפידו להסתובב עם בקבוק מים שיהיה צמוד אליכם בכל מקום, וגם בזמן נסיעה. זהו ההרגל הטוב ביותר שתוכלו להעניק לעצמכם.
  • רכשו בר מים שיהיה זמין לכם ולבני המשפחה שלכם מול העיניים. אנשים אשר בבית או במשרד שלהם קיים בר מים, שותים יותר. זה מוכח.
  • הכינו לעצמכם תה בטעמים מצמחים שונים – גם קר וגם חם. מומלץ לבחור בתה ללא קפאין על מנת שלא לגרום לאיבוד נוזלים לא מודע. שתיה של ספל תה ללא קפאין שוות ערך לשתייה של ספל מים מינרלים.
  • אם אתם אוהבים סודה, כדאי לדעת שגם היא שוות ערך למים מינרלים. כדי לגוון, תוכלו להוסיף לה פלח לימון ונענע וליהנות מלימונענע מוגז. אם תחליטו לרכוש בר מים, כדאי לדעת שיש ברי מים שמפיקים גם סודה.
  • איכלו פירות, ירקות, מרקים ושייקים שמוסיפים גם טעם מרענן וגם נוזלים לגוף.