Site icon עמותה פורטל כלכלי

לשתות הרבה גם בחורף! כך תעשו זאת

אמנם בקיץ אנו מרגישים את הצמא בצורה מוגברת יותר בעקבות מזג האוויר ואיבוד הנוזלים המהיר, אך כדאי לדעת שגם בחורף הגוף זקוק למים, ולא פחות מאשר בקיץ. שתיה של מים מונעת התייבשות ושומרת על תפקוד תקין של הגוף, בפרט במצבים בהם אנו נוטלים תרופות או סובלים מחולי. המים שומרים עם תפקוד מוחי תקין, סילוק פסולת מהגוף, ויסות חום הגוף וכמובן מניעת עייפות, כאבי ראש ושמירה על ערנות וזיכרון. בחורף אנו נוטים לחוש שהקור, ההסתגרות בבית והמחסור בפעילות מאומצת לא מעודדים אותנו לשתות, אך למעשה תחושת הצמא שמתעוררת בנו מתריעה לגוף שהוא חייב נוזלים באופן מידי, ולכן לא מומלץ לחכות לצמא על מנת לשתות מים.

מדוע חשוב לשתות מים גם בחורף, ומהו הסיכון במחסור במים?

גם בחורף הגוף שלנו מאבד נוזלים כחלק ממגוון תהליכים טבעיים המתרחשים בו מדי רגע. כשהחימום בבית או במשרד מופעל – האוויר מתייבש וגורם להזעה מבלי שנשים לב לכך, ובפרט במהלך שנת הלילה כשאנו מכוסים בשמיכה עבה. כמו כן, שתייה של משקאות חמים המכילים קפאין או שתיה של אלכוהול גורמים לגוף לאבד נוזלים ולכן דורשים שתייה מוגברת. הסיכון במחסור במים הוא רב. בתחילה אנו עלולים לחוש חולשה, עייפות או סחרחורת, אך במקרים חריגים אנו עלולים למצוא את עצמנו עם נזקים לטווח ארוך ואפילו, חלילה, להגיע לבית חולים במצב בלתי הפיך.

כמה מים צריך לשתות?

כמות המים שאנו זקוקים לה עשויה להשתנות מאדם לאדם בהתאם לגילו, גובהו ומשקל גופו, אך ישנו ממוצע רצוי שכדאי לעמוד בו. עבור גברים מומלץ לשתות 3 ליטר מים ליום ונשים זקוקות לכמות של 2.2 ליטר מים לשתיה ליום. מי שמתאמן יצטרך לדבוק בשתיית מים מרובה בגלל שבמהלך הפעילות הגופנית הגוף מאבד נוזלים.

טיפים – איך תשתו יותר מים גם בחורף?

Exit mobile version