גם אתם יכולים לקבל פיצויים: כל הסיבות לפנות לעורך דין לנזקי רכוש

תוכן עניינים

כל הרכוש הקיים ברשותנו, שעבדנו קשה על רכישתו וצבירתו, עלול להינזק בכל רגע נתון – נזילת מים בבית, נזקי פגיעה ברכב, ליקויי בנייה שגורמים לנזק, אסונות טבע ועוד. אם חלילה הרכוש שלכם נפגע מסיבה כזאת או אחרת, דעו שיש לכם זכויות שאפשר לממש כדי לקבל פיצויים, וכדאי שתפנו לעורך דין מומחה בנושא כדי לפעול ולקבל את מה שמגיע לכם.

מהם נזקי רכוש?

נזקי רכוש כשמם כן הם – כל נזק שנגרם לרכוש השייך לנו, הפוגם ביעילות שלו, בשלמותו הפיזית וביכולת השימוש שלנו בו. הינה כמה דוגמאות לנזקים הנגרמים לרכוש:

  • פריצה לבית, הסבת נזק לשלמות הבית וגניבה של רכוש
  • כל נזק לבית הנגרם מאסונות טבע – בישראל אסונות הטבע הנפוצים הם רעידות אדמה ושריפות טבע, ובתים הנמצאים בקרבת חוף הים התיכון חשופים גם לסכנת צונאמי (על אף שהסיכוי לצונאמי נמוך מאוד)
  • תקלות בבנייה המסבות נזק לבית כמו רטיבות, נזילה או הצפה מוחלטת של הדירה הנגרמות מצנרת תקולה, סדקים בקירות ועוד
  • גם נזקים הנגרמים לבית עסק שברשותכם ולכל תכולתו נחשבים לנזקי רכוש

הנזקים הללו עלול לפגוע קשות בחיי היום יום של הנפגעים, למשל פגיעה ביכולת ההשתכרות עקב שריפה כליל של העסק. באפשרותכם להגיש תביעה למימוש זכויותיכם וקבלת פיצויים על הנזק, ולשם כך מומלץ לפנות לבעל מקצוע בתחום שיעזור לכם להבין מה מגיע לכם, אל מי פונים להעריך את שווי הנזק ואת מי תובעים במקרה האישי שלכם.

מדוע יש צורך לפנות לעורך דין לנזקי רכוש?

כפי שאנשים פונים לעורך דין לרשלנות רפואית במקרים מצערים של טיפול לא הולם אחרי תאונת דרכים או בכל הליך רפואי, גם אנשים שרכושם ניזוק צריכים לפנות לעורך דין המתמחה בתחום נזקי הרכוש כדי שהם יוכלו לדעת בדיוק כיצד פועלים למימוש הזכויות.

תפקידו של עורך הדין הוא לעזור לכם להעריך את כדאיות התביעה בהתאם לנסיבות, למשל אם התובע מחזיק בביטוח מקיף על הרכוש שלו, מהו היקף הנזק ועוד. עורך הדין ינחה אתכם אם אתם צריכים לתבוע את הביטוח שלכם כדי לקבל פיצויים, ובמקרה שהנזק נגרם מצד שלישי (או כמה גורמים), למשל אם נזילה מהשכן גרמה לנזק בתוך הבית, אז יש צורך לתבוע אותו בנפרד. יש מקרים שבהם אנשים פונים לעורך דין לנזקי רכוש רק לאחר שהביטוח סירב לבקשתם הראשונה, ובמקרה כזה הוא יוכל לעזור לתובעים להמשיך ולהוכיח את זכאותם לפיצויים.

לכל סוג תביעה יש תהליך שונה – אם התביעה מוגשת בגין שריפה, התהליך שונה מאשר הגשת תביעה על נזקים לרכב או נזקי הצפה או רטיבות. את כל ההבדלים האלו ומידע נוסף וקריטי באשר להתנהלות שלכם בענייני התביעה תוכלו לקבל בקלות ובצורה ברורה מעורך הדין לנזקי רכוש שתתייעצו איתו, והוא זה שילווה אתכם לאורך כל הדרך עד לרגע קבלת פסק הדין. בתביעות נזיקין אין צורך להוכיח שהנזק נגרם במזיד, אלא רק להציג את היקף הנזק וחומרתו ושהוא נגרם מגורם שאינו בשליטתנו (אסון טבע) או מהתנהלות לקויה (ליקויי בנייה, צד ג' שגרם לנזק).

סיכום

אם חלילה נגרם נזק לרכוש שלכם, בין שמדובר ברכב שלכם, בתכולת הדירה, בבית העסק שלכם או בכל סוג רכוש אחר, מומלץ לפנות לעורך דין לנזקי רכוש כדי לקבל את המידע המלא באשר לתהליך מימוש הזכויות שלכם, הגשת התביעה הרלוונטית וקבלת הפיצויים.