הנזילה תוקנה? כך תטפלו בנזקי המשנה

תוכן עניינים

אם הייתה לכם נזילה כלשהי בביתכם ותיקנתם אותה, אתם בוודאי יודעים כי לאחר תיקון הנזילה ובמיוחד אם כאשר מדובר על נזילה אשר נדרש לכם זמן לטפל בה, הרי שיש צורך לתקן את הנזקים השונים אשר נוצרו בגין אותה נזילה. אין ספק שכאשר מגלים נזילה או סימנים שונים אשר יכולים להעיד על נזילה בבית, הדבר החשוב ביותר לעשות הוא לאתר את מקור הנזילה בשיטת אל הרס מתקדמת ואיכותית, המתבצעת על ידי מאתר נזילות מקצועי, אך לאחר מכן, עליכם לבדוק איזה נזקים נוצרו בביתכם כתוצאה מהנזילה ולטפל גם בהם בצורה מקצועית.

 

איזה נזקים יכולים להיווצר בגין נזילה בבית?

נזילה בבית יכולה להיות גלויה או סמויה. היא יכולה להיווצר בקירות או ברצפה וזאת בשל נזק כלשהו שנגרם לצנרת של הבית המצויה מאחורי הקירות או מתחת לרצפות או שהיא יכולה להיווצר בגין איטום לקוי של קירות או גג הבית. נזילה יכולה לבוא לידי ביטוי כאמור על ידי טפטוף של מים שניכר לעין או שלא רואים טפטוף מים אך יש סימנים שיכולים להעיד על הנזילה המדוברת כגון: חשבון מים גבוה מהרגיל ללא שימוש חריג במים, סימני רטיבות על הקירות או על המרצפות, סימני התקלפות של קירות, עובש שנוצר בקירות, ריח לא טוב בחלל של החדר, סימני רטיבות על התקרה ועוד. ככל שיידרש לכם יותר זמן להזמין איש מקצוע לצורך איתור הנזילה, כך הנזקים שיכולים להיווצר בגינה לבית יכולים להיות חמורים יותר. חשוב מאוד מיד כאשר מופיעה נזילה או סימנים שיכולים להעיד על הנזילה, להזמין מאתר נזילות מקצועי שיאתר את מקור הנזילה ויתקן אותה.

הנזקים שיכולים להיווצר בגין נזילה הם: סימנים של עובש על הקירות שמעבר לעובדה שהם פוגעים באסתטיקה ובמראה של הבית, הם גם יכולים לפגוע בבריאותם של דיירי הבית, ריח רע הנובע מרטיבות שיש לטפל בו, לא פעם יש צורך לטפל בקילופים בקירות וכן, כשל כלשהו באיטום הגג. כמובן שגם סימני רטיבות על הקירות יכולים להיווצר ובמידה ומדובר על נזילה ברצפה, המצע התת רצפתי יכול להירטב וחשוב מאוד לייבש אותו על מנת שלא יסב נזקים לרצפה עצמה.

 

כיצד יש לטפל בנזקי משנה של נזילה?

הדבר החשוב ביותר הוא כאמור לתקן את מקור הנזילה וזאת בכדי שתהיה לכם אפשרות להתפנות לטיפול בכל הנזקים שהיא הותירה, בלי לחשוש שהיא תיצור שוב את אותם נזקים. הטיפול בנזקים יכלול כמה פעולות שיש לבצע:

כאשר מדובר על עובש, יש צורך לנקות את העובש בחומרי ניקוי מיוחדים ולאחר מכן לבצע תהליך צביעה בצבע מיוחד שמטרתו היא להעלים את סימני העובש על הקירות.

אם מדובר על קירות שהתקלפו, יש צורך לטייח את הקירות כדי להעניק להם את המראה הטוב הראשוני שלהם, טרם הנזילה פגעה במראה שלהם.

כדי להוציא ריח רע שנוצר בגין נזילה מהחלל, יש לאוורר אותו כמה שיותר ולהשתמש במוצרים שמטרתם היא ליצור ריח טוב בחלל.

כמובן שיש צורך לבצע איטום איכותי הן לקירות והן לגג כדי למנוע מצב של נזילה נוספת שתיווצר בשל כלשהו ממוקד כלשהו באיטום. חשוב מאוד לבחור חומר איטום לגג או חומר איטום לקירות, אשר ידועים כאיכותיים וזאת כדי שהאיטום יחזיק מעמד בצורה הטובה ביותר לאורך זמן רב.

כמובן שאת הפעולות הללו לא פעם בלתי אפשרי לבצע באופן עצמאי וניתן להיעזר באנשי מקצוע גם עבור תיקון נזקי משנה של נזילה.