בניית קונסטרוקציית גבס

תוכן עניינים

בעשורים האחרונים תחום הגבס השתכלל רבות וכיום בכל חללי הבית נעשה שימוש בגבס לאלמנטים רבים, כך גם בעסקים, בחנויות ונכסים שונים. הגבס מאפשר ליצור אלמנטים ייחודיים בבניה בקלות ובבטחה, והוא עמיד למשך שנים רבות כאשר מבצעים את הקונסטרוקציה ואת הגימור באופן מקצועי. שם המפתח בבניה בגבס הוא הקפדה על הפרטים הקטנים, ומכאן חשיבות בחירת קבלן גבס מקצועי המתמחה בתחום. 

מתי יש צורך בבניית קונסטרוקציית גבס?

קונסטרוקציית גבס משמשת כבסיס לכל אלמנט גבס אותו רוצים ליישם. יהיה בו צורך כאשר רוצים לבנות הפרדות של חלל אחד לכמה חללי משנה, למשל אופן ספייס במשרדים, מחיצה בין חדרי הבית וסגירת קיר לבוידעם ומחסן. הקונסטרוקציה משמשת גם להפרדת חללים מבחינה עיצובית, למשל ליצירת חלון או קיר הפרדה במטבח ויצירת נישת גבס לעיצוב בסלון. כמו כן, הגבס משמש אותנו כחומר בידוד אקוסטי, לכן הקונסטרוקציה תשמש גם כאשר מבצעים בידוד בבית או במשרד ובעסק. 

כיצד יש לבנות קונסטרוקציית גבס תקנית ועמידה?

גבס הוא מינרל רך וקל לעבודה, ניתן להעניק לו צורות שונות והוא משמש כחומר בידוד נהדר גם מבחינה תרמית וגם מבחינה אקוסטית. כדי לבנות את הקונסטרוקציה נשים לב לשני דגשים חשובים: נעשה שימוש רק במרכיבים איכותיים ונשים לב לפרטים הקטנים בבניית הקונסטרוקציה. הכנת הקונסטרוקציה בבסיסה עשויה מלוחות גבס, ניצבים ופרופילים. הפרופילים (או מסלולים) הם שלדות מתכת קלה אליהן מחברים את הלוחות והמטרה העיקרית שלהם היא ייצוב קיר הגבס. לכל פרופיל ניצבים ומסילות כאשר הניצבים הם החלקים המחברים את הפרופילים ללוחות והמסילות אחריות על חיבור פרופילים לקירות, כאשר דיוק מהווה את שם המשחק. 

הקונסטרוקציה צריכה לעמוד בשני התקנים: תקן 1490 שמבטיח את איכות הגבס ותקן 1924 המתייחס לאופן בו מיישמים את המחיצות. בין אם עושים שימוש בחומרים כמו פרופיל מרובע חלול ובין אם בלוחות גבס, החומרים צריכים לעמוד בתקנים ויש לבנות עימם בהתאם לתקנות כדי להבטיח את יתרונות הגבס. 

אילו אנשי מקצוע מומלץ לגייס לעבודה? 

בניה בגבס משלבת בין שני היבטים – ההיבט האמנותי וההיבט הבטיחותי, שני אלו יחד מצריכים מיומנות וניסיון. לצורך העבודה יש לבחור קבלן גבס מנוסה, כיצד עושים זאת? שמים לב לכמה נושאים מהותיים: 

בטיחות – כמו בכל עבודות השיפוץ והבניה, גם בתחום הגבס ההיבט הבטיחותי הוא אחד הנושאים החשובים עליהם יש לתת דגש. מדובר בעבודה פיזית המשלבת כלים מכניים ועבודה לפי תכנון מדויק ועם חומרי גלם רבים. גם העבודה עצמה וגם הגימור שלה חייבים להיות על הצד הבטיחותי הטוב ביותר, תוך שימוש בחומרי גלם איכותיים שיבטיחו את בטיחות העבודה לשנים רבות קדימה. אף אחד לא רוצה קיר סדוק או מתפורר לאחר כמה שנים, ואף אחד לא רוצה חלילה שקיר כזה יקרוס כי לא בוצע בסטנדרטים המקובלים בעולם הבניה. 

תיק עבודות והמלצות – קבלן גבס מספיק ותיק יוכל לספק המלצות ודוגמאות לעבודות שביצע, מהן ניתן יהיה להתרשם מצד אחד על הנושא הבטיחותי וטיב העבודה, על עמידה בלוחות הזמנים וכמובן על הפן העיצובי שלו יש חלק מכריע גם כן בבחירה. מומלץ לעבוד עם קבלן בחוזה עבודה שמפרט את העלויות עד לפרטים הקטנים, תוך ציון צורת התשלום וזמני התשלום, כמו גם תאריך לסיום העבודה.