שבת חורפית בבית – רעיונות לבילוי משפחתי נעים

תוכן עניינים

שבתות חורפיות הן לא שבתות בהן אפשר לטייל, במיוחד לא כשמדובר על ימים קרים במיוחד בהם יורדים גשמים. אחת לכמה זמן אפשר לבחור באיזו אטרקציה נחמדה מחוץ לבית אך את רוב השבתות של החורף נעביר בתוך הבית עם בני המשפחה, ולמי שיש ילדים צעירים חשוב במיוחד ששבתות אלה לא יעברו ללא כל מעש. השבתות שלנו הן הזמן היקר בו אנחנו מבלים זמן איכות עם בני המשפחה, אז במקום לשבת בפקקים בדרך לעוד הצגה או מסעדה או קניון, הכנו עבורכם כמה טיפים לבילוי חורפי משפחתי בתוך הבית. 

רעיונות לבילוי שבת נעימה בבית בנעימים

השבת מתקרבת ולפניכם תחזית מזג אוויר חורפית במיוחד. מי שאוהבים לטייל ימצאו עצמם בהתלבטות כיצד להעביר את סוף השבוע אך אין ספק שיש לא מעט פעילויות שניתן לעשות עם הילדים בכל הגילאים, שיהפכו את השבת למהנה במיוחד: 

משחקי קופסא – אתם והילדים אוהבים משחקי קופסא? זה זמן מצוין לנצל את השבת, להתאסף יחד בסלון או במטבח וליהנות מכמה שעות של משחק והנאה. אפשר לבחור במשחקים מהירים יחסית, כמו טאקי, ואפשר לבחור משחקים מורכבים יותר כמו מונופול. ילדים כיום מכירים היטב את החוקים ואת המשחקים גם מהסמארטפונים, לכן קל מאוד להכניס אותם למשחק. 

בישול משותף – אפשר לנצל את השבת הקרירה להכנת מאכלים משותפים עם הילדים. בבוקר ניתן להכין יחד פנקייקים או עוגה ועוגיות, או שניתן לבשל יחד ארוחת צהריים משותפת. ילדים בכל הגילאים נהנים ללוש, לגעת בבצק, לערבב ולחתוך ירקות, כל אלה הופכים את האווירה לקלילה ומהנה ובתוספת מוזיקה היא מהנה אף יותר. 

בילוי בג'קוזי ובבריכה הביתית – יש לכם בריכה שניתן לחמם גם בקיץ? הזמינו חברים וערכו יום בילוי משפחתי גם בחורף בבריכה. הבריכה יכולה להפוך לאטרקציה מדהימה בימי החורף, זאת במידה והיא סגורה מפני הקור. כדאי לדעת כי ההנאה ממנה הופכת לגדולה במיוחד כשיש גשם בחוץ. 

שיטות לשמירה על חום הבריכה גם בחורף

ישנן כמה שיטות לחימום הבריכה הביתית בהן ניתן לעשות שימוש כדי שהבריכה תהיה שימושית גם בימי החורף הקרים. השיטה הראשונה תהיה שימוש במשאבת חום הפועלת על עיקרון של שאיבת חום מהאוויר והפיכתו לאנרגיה לחימום מי הבריכה. שיטה אחרת היא של התקנת גוף חימום על גבי צינור האספקה של הבריכה. צינור החימום מופעל רק כאשר מוזרמים בו מים ולכן הוא גם חסכוני באנרגיה. עוד שיטה לחימום הבריכה היא באמצעות ערכות לחימום הבריכה באמצעות קולטי שמש, אך כדאי לדעת שהטמפרטורה המחוממת היא בינונית ואם אין שמש – אין כל כך חימום. 

מערכת חימום בריכת שחייה מבצעים רק עם מומחים בתחום ועל פי כל כללי הבטיחות הנהוגים בו. יש לוודא כי מערכת החימום מותקנת על פי הוראות הבטיחות בתחום וכי היא מתאימה לנפח הבריכה. מומלץ מאוד להתייעץ עם בעל מקצוע מומחה בתחום ואת ההתקנה יש לבצע גם כן עם בעל מקצוע. כדאי גם לדעת שבחודשי החורף המערכות מוזלות שכן שוק הבריכות רדום בתקופה זו ונוח ביותר לבצע בתקופת החורף את ההתקנה.