איך מגלים רטיבות בבית?

תוכן עניינים

רטיבות יכולה להופיע בקירות, ברצפה או בתקרה. היא מגיעה בעקבות צינור שנפגע או התרופפות של חיבור בין מספר צינורות. בעבר, הדרך לגלות את המקור שגורם לרטיבות הייתה "לעקוב" אחר התקלה. איש המקצוע היה מתחיל לפתוח ולחפור בקיר, ברצפה או בתקרה במקום בו נראתה הרטיבות וממשיך לחפור עד למציאת מקור הבעיה. לשמחתנו היום אין צורך לפרק את כל הבית או המבנה כדי למצוא את מקור הבעיה.

איך מגלים רטיבות בבית?

לרוב, כאשר ישנה רטיבות בבית, נוכל לראות סימנים שלה. הקירות יכולים "לנזול" ממים, הם יכולים לטפטף מהתקרה או לבצבץ מהרצפה. סימן נוסף לכך שישנה רטיבות בבית היא עיבוי של הקירות. לא תמיד הסיבה לכך היא רטיבות, אך זהו סימן מעורר חשד. גם חשבון מים גדול ללא סיבה מוצדקת ייגרם בדרך כלל כתוצאה מדליפה שתסתיים ברטיבות.

ברגע שמערכת המים מתחילה ליזול בנקודה מסוימת בבית, המים יופיעו בסופו של דבר בתוכו. לעתים נראה סימנים ברורים וגדולים ולעתים רק יתעורר אצלנו חדש. כך או אחרת, ברגע שאנחנו חושבים שישנה בעיה, זה הזמן לבדוק בצורה מקצועית אם ישנה רטיבות.

סיבות להופעת רטיבות

כדי להבין איך מגלים רטיבות בבית חשוב להכיר את הסיבות אשר יכולות להוביל להופעתה. למעשה, ישנן שתי סיבות עיקריות לכך. האחת היא דליפה במערכת האינסטלציה. הדליפה יכולה להיות תוצאה של חיבור לא מתאים בין שני צינורות והיא יכולה להיגרם בשל התיישנות המערכת ובעיקר בבתים בהם הצנרת מתכתית וישנה.

סיבה נוספת לרטיבות היא איטום לא איכותי. החיבור בין האסלה לרצפה, בין המקלחון לקירות ולרצפה ובין המרצפות עצמן, חייב להיות אטום לחלוטין. במידה ועבודת האיטום אינה מקצועית, עלולה להופיע רטיבות באזורים שאינם אטומים.

איתור מיקום הרטיבות

לאחר שהבנו איך מגלים רטיבות בבית אנחנו צריכים לשאול כיצד נגלה את המקום המדויק של הרטיבות. אנחנו לא רוצים שבעל המקצוע יפעל בדרך הישנה ואנחנו לא צריכים להתפשר. היום ניתן לגלות את מקור הבעיה תודות לשימוש במכשירים מתקדמים.

מצלמה תרמית מאפשרת לזהות נזילות ואת מקור הפגיעה המדויק. הבדיקה מתבצעת מתוך החלל כאשר איש המקצוע עובר עם המצלמה וכל זאת בלי לפגוע בקיר או בסביבה. התוצאה מתקבלת במהירות והיא מהימנה מאד. לאחר איתור הרטיבות אפשר לבצע את התיקון במינימום קדיחות וחפירות בתשתיות.

כיצד לפעול לאחר שזיהינו את מקור הרטיבות?

לאחר שזיהינו את מקור הרטיבות אנחנו יכולים להתחיל לבצע את התיקון. תיקון במערכת האינסטלציה יתבצע על ידי אינסטלטור. התיקון יכול להיות מקומי ואין כל סיבה לשבור קירות לאחר שאנחנו יודעים היכן בדיוק מתחילה הדליפה.

לאחר תיקון המקור שגורם לרטיבות, יש לבחון את אופן הטיפול בקיר, בתקרה או ברצפה. בהתאם למידת הנזק יומלצו לנו פעולות לתיקון האזור הפגוע.