תהליך שיפוץ בית

תוכן עניינים

ככל שנדע טוב יותר מה אנחנו רוצים להשיג, כך נוכל לתאם ציפיות עם הצוות שישפץ את הנכס ונגיע לתוצאה שאנחנו מצפים לה. פעמים רבות חברה אשר מתמחה בתחום תוכל לתת לנו גם עצות וטיפים והיא תעזור לנו למקסם את התקציב שלנו.

1.      התכנון

בכל הנוגע לתכנון תהליך השיפוץ אפשר להגיד שהשמיים הם הגבול. אפשר לתכנן שיפוץ בשלל רמות ויש חשיבות רבה לתיאום הציפיות עם הגורם המתכנן. דרך נכונה לתכנן את השיפוץ היא להתחיל בהגדרת התקציב ולבקש מהמתכנן לעמוד בו.

2.      המצב הנוכחי

ישנו הבדל בין נכס במצב טוב לבין נכס שדורש טיפול מעמיק לפני שאפשר יהיה להתחיל את עבודת השיפוץ. ככל שיש יותר עבודות הכנה, כך הצוות יצטרך לעבוד יותר זמן ויותר קשה. בפגישה החברה תראה את המצב של הנכס ובהתאם תמסור את הצעת המחיר לשיפוץ.

3.      עבודות גמר

בשלב מסוים של הפרויקט נתבקש לבצע בחירות עיצוביות. בשלב זה נראה שאין גבול למה שאנחנו יכולים לבחור ותמיד אפשר לשדרג את הבחירות שחשבנו עליהם. כדי להימנע מחריגה מהתקציב מומלץ להגדיר אותו מראש ולבחור את המפרט תוך שמירה עליו.

חברה קבלנית מול שיפוצניק

את השיפוץ אפשר לבצע עם חברה קבלנית או עם שיפוצניק ויש להבין את ההבדלים בין השניים לפני קבלת הצעת מחיר. חברה קבלנית עובדת כצוות. האחראי בחברה יהיה לרוב הקבלן והוא זה שיהיה איתנו בקשר לאורך כל הדרך, משלב קבלת הצעת המחיר ועד לסיום התהליך (ולעתים גם אחריו, בהתאם לצורך). לעומת חברה קבלנית, שיפוצניק הוא בעל מקצוע יחיד אשר יכול להעמיד לרשותנו את כישוריו.

כיוון שלא כל שיפוצניק יכול לבצע את כל העבודות הנדרשות לנו, יתכן והוא ימליץ על אנשי מקצוע אחרים ויכול להיות שאנחנו נצטרך לדאוג להביא את אותם אנשי מקצוע. לרוב, הוא לא ייקח אחריות על עבודות שלא הוא מבצע ורוב התקשורת והתיאום בין העובדים תהיה תחת האחריות שלנו.

במקרה שיש לנו צורך בעבודה קטנה כמו הנמכת תקרה, צביעה ותיקונים בבית, שיפוצניק יוכל לבצע את העבודה. אם יש צורך בתיאום בין אנשי מקצוע שונים וכניסה של חשמלאי ואינסטלטור, חברה מקצועית ומנוסה לרוב תהיה הכתובת הבטוחה והנכונה יותר עבור הפרויקט שלנו.

הפרטים הקטנים שמשפיעים על העיצוב

עבודות שיפוצים יכולות להיות מרגשות מאד. העבודה יכולה לכלול כניסה של בעלי מקצוע שונים לבית, שבירה של קירות והוצאת פסולת החוצה. כל יום שיפוץ הוא יום שקורה בו משהו ושמורגש בו שינוי. אנשי המקצוע יבצעו את העבודה בתיאום, חלקם יסיימו את עבודתם במהירות ואחרים יצטרכו להיכנס בשלבים שונים של הפרויקט.

כבר בתחילת הדרך כדאי לחשוב על התוצאה שאנחנו רוצים להשיג ולחשוב על "הפרטים הקטנים" שיהפכו את הבית שלנו לבית המעוצב שאנחנו חולמים עליו. בין היתר כדאי לחשוב האם נרצה להחליף את הרהיטים הקיימים. אם לא, אולי נרצה להוסיף מוצרי טקסטיל שונים כמו כריות לספות ווילונות.

זה הזמן לחשוב על המנורות בבית ו"לנצל" את ההזדמנות ולבקש מהחשמלאי לבצע גם את החיבור שלהן. בשלב מסוים יהיה עלינו לחשוב על הצבעים בבית, לרכוש מרצפות וכמובן לתכנן את הארונות במקומות בהם אנחנו מחליפים את הישנים. אנחנו יכולים להתייעץ עם מעצב לאורך כל הדרך ולבצע רכישה משותפת של כל דבר שייכנס לבית בשלב האחרון של השיפוץ.

למצוא את החברה הנכונה לעבוד איתה

חברה המבצעת עבודות שיפוצים תשפיע על ההצלחה של הפרויקט ועל מידת שביעות הרצון שלנו. אנחנו צריכים למצוא את החברה אשר מביאה איתה ניסיון עם עבודות קודמות ולבדוק כי הלקוחות שעבדו איתה ממליצים עליה. במיוחד כאשר מדובר בחברה, אנחנו צריכים לוודא כי ישנו גורם אחד שאנחנו נהיה בקשר איתו ושיוכל לענות על השאלות השונות שלנו לאורך כל הדרך.

לאחר תיאום הציפיות עלינו לקבל הצעת מחיר חתומה מהחברה ולוודא כי כל הפרטים ששוחחנו עליהם מעוגנים בחוזה. היחידה לשיפוצים מציעה לנו חוויית שיפוץ חיובית ומוצלחת. היא מביאה ניסיון רב ומקפידה על שירות, תקשורת טובה והוגנות.