חיטוי צנרת מים לטופס 4 –

תוכן עניינים

למה צריך לעשות חיטוי צנרת מים לטופס 4, מהו טופס 4 בכלל ומתי הוא נחוץ? כל התשובות נמצאות בהמשך!

מהו טופס 4?

טופס 4 הוא טופס, הנחוץ לקבלת אישור לאכלס מבנה. לדוגמה, אם קניתם דירה בבניין חדש, לא ניתן יהיה להיכנס לגור בו לפני קבלת הטופס. כדי לקבל טופס 4 צריך לקבל אישורים של גופים שונים, בהתאם לאופי המבנה ומטרתו. לדוגמה, למבנה לצורך מגורים יידרשו אישורים אחרים מאשר מבנה לצרכים מסחריים.

המטרה של טופס 4

מטרתו של טופס 4 היא לוודא, שהמבנה ראוי לאכלוס בעיקר מבחינה בטיחותית ולכן יש לקבל אישורים לכך, שהוא עומד בכל התנאים הנדרשים לצורך שימוש בטוח בו. היות שהמים מהווים חלק חשוב ועיקרי בבריאותנו, אחת הדרישות היא לבצע חיטוי צנרת מים לטופס 4, במידה ונמצאו ממצאים חריגים.

למה צריך לחטא?

לחיטוי של מערכות מים חדשות יש מספר סיבות. ראשית, יש לוודא שהמערכת היא סגורה ואין חדירה של חיידקים אל המים, שאמורים לשמש אותנו גם לשתייה, לבישול וכדומה. כמו כן, לעתים מערכת המים החדשה יוצרת טעם לוואי במים, שלוקח ימים ואף שבועות עד להתפוגגותו. חיטוי צנרת מים לטופס 4 נועד לוודא, שהמים ראויים לשתייה מפני שאין אליהם חדירה של חיידקים וגם מונע את טעם הלוואי.

פעולת החיטוי

ראשית, לפני החיטוי עצמו, נלקחת דגימה של המים למעבדה, שם נבדקת איכות המים. במידה ונמצאים במים ממצאים חריגים, אז עולה הצורך בביצוע החיטוי. פעולת החיטוי עצמה מתבצעת על ידי שטיפה יסודית של המערכת והחדרה של חומר חיטוי אליה, לקטילת חיידקים ולמניעת התרבותם. לאחר החיטוי עצמו מתבצעת שטיפה נוספת של המערכת לשטיפת חומרי החיטוי.

מבצע החיטוי בפועל

חשוב לדעת, שלא כל אחד יכול לבצע חיטוי צנרת מים לטופס 4 או בכלל ויש לפנות לאיש מקצוע מוסך ומאושר על ידי משרד הבריאות ואת רשימת אנשי המקצוע המוסמכים ניתן למצוא באתר משרד הבריאות. זאת, משום שרק איש מקצוע מוסמך יודע כיצד לבצע את הפעולה באופן כזה, שיבטיח את איכות המים לשתייה ויותר מכך – שלא ייגרם נזק למערכת המים, לסביבה שלה ולמשתמשים בה. כמובן, העבודה של איש המקצוע כרוכה בתשלום והמחירים עבור העבודה משתנים בהתאם לגודל המערכת המחוטאת.

לאחר החיטוי

לאחר ביצוע פעולת החיטוי נלקחת דגימה נוספת של המים ונשלחת שוב לבדיקות מעבדה. רק לאחר אישור המעבדה שהמים תקינים וראויים לשתייה, ניתן לקבל אישור לקבלת טופס 4. חשוב להבין, שתהליך זה דורש זמן וסבלנות ולמרות שהוא יכול לעכב משמעותית כניסה לבית מגורים או אכלוס של מבנה כלשהו, מדובר על פעולה חשובה, שמטרתה היא להבטיח את בריאותכם ואת בריאותם של כל המשתמשים במערכת המים שלכם.